آموزش مالکیت فکری با برگزاری مجموعه‌ای از آزمون‌ها سرعت گرفت


آموزش و ترویج مفاهیم مالکیت فکری و به ویژه ثبت اختراع یکی از اقداماتی است که کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به طور جدی دنبال می‌کند تا ارزش آفرینی در این حوزه با سرعتی بیشتر انجام شود.

در راستای تحقق این هدف کانون برگزاری مجموعه‌ای از آزمون‌ها برای عموم مخاطبان علاقه‌مند به این حوزه را در نظر گرفته است. نخستین دوره از این آزمون‌ها ۲۰ تیرماه سال جاری برگزار می‌شود. منابع آزمون در سایت کانون برای استفاده قرار دارد.

در این آزمون شرکت کنندگان باید به ۲۰ سوال تخصصی در حوزه‌های گوناگون مالکیت فکری که مقدمه‌ای بر اصول کلی این حوزه است پاسخ دهند.

از آنجا که پتنت ابزاری ضروری برای ارتقاء نوآوری و پیشرفت‌های فناوران محسوب می‌شود آگاهی و فرهنگ‌سازی در این حوزه اهمیت زیادی دارد. پس این اقدام گامی برای تحقق این هدف است‌.

علاقه‌مندان برای شرکت در این آزمون و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت کانون پتنت معاونت علمی مراجعه کند. برگزاری این نوع آزمون نخستین بار است که انجام می‌شود. کانون با توسعه این برنامه و بهبود آن در نظر دارد دستاوردهای ارزشمندی را برای حوزه مالکیت فکری کشور به دست آورد. از آنجا که ثبت اختراع یکی از الزامات دستاوردهای فناورانه برای ورود به بازارهای جهانی است. پس افزایش آگاهی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از این موضوع امری ضروری است. فرهنگ سازی و انجام اقداماتی مانند برگزاری این آزمون در این راستا گامی ارزشمند است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *