تعالی و موفقیت صنعت گردشگری


رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری گفت: شرایط کرونا برگزاری مراسم اهدای جوایز را به تعویق انداخت و برگزاری این مراسم در شرایط فعلی کار سختی بود که بالاخره منجر به پخش مجازی و حضور محدود مهمانان گردید.

دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو ادامه داد: کشورهای جهان اهمیت و جایگاه گردشگری را دریافته اند و از این رو از اقدامات گوناگون برای افزایش سطح کیفی صنعت گردشگری بهره برده اند. یکی از مهمترین این فعالیت ها، تعالی صنعت گردشگری است. در کشور عزیزمان نیز این موضوع چهار سال گذشته در یکی از کلاس های دکترای اینجانب مطرح شد و با پیگیری های صورت گرفته، اکن.ن ومین دوره آن نیز به سرانجام رسید. همچنین باید اذعان کنیم برگزاری مراسم جایزه تعالی صنعت گردشگری صرفا کار یک سازمان و دستگاه نیست، با یک بررسی اجمالی درمی یابیم سایر کشورها به صورت جمعی و مشارکت همه دستگاه ها این کار را انجام می دهند.

دکترای اقتصاد گردشگری، تعالی را مولفه اصلی موفقیت و افزایش کیفیت در گردشگری بیان کرد و ادامه داد: مطرح شدن موضوع تعالی در فعالیت دنیای صنعتی، بهبود عملکرد سازمان ها در تولید و ارائه خدمات هر چه بهتر به جامعه می باشد. همانگونه که ارزیابی عملکرد در مدل تعالی می تواند اهداف سازمانی را محقق نماید. هدف اصلی تعالی ارتقای ارزش ارائه شده به مشتری است. چرا که در رویکرد بازاریابی امروز، حرکت به سمت خلق ارزش مشتری است و تعالی اقدامی است که منجر به تحقق این ارزش در گردشگری خواهد شد.

رئیس جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری افزود: امیدوارم این حرکت مسیر روبه رشدی را طی کند و شاهد آن باشیم مردمی که از خانه ماندن و شرایط کرونا خسته شده اند و منتظر فرصتی هستند که بعد از این بحران به شکل انفجاری راه بیفتد، اتفاقات خوبی را تجربه کنند.

وی اظهار کرد: در این دوره تعداد متقاضیان و سطح کیفی بنگاه های شرکت کننده در ارزیابی بسیار افزایش یافته است. ضمن اینکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، انجمن گردشگری الکترونیک، کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، اساتید فعال در بخش های مختلف این حوزه  و… نیز در این راستا همراه ما بودند.

رئیس جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری تصریح کرد:  تایید جامعه تخصصی کشور انگیزه همکاران ما را برای انجام این حرکت بیشتر کرد. بنابراین، امیدواریم پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی بتواند به عنوان یک پارک ملی و تخصصی در کشور،  فعالیت های مثبت در حوزه گردشگری را به نحو احسن انجام دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *