تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش تولید و تقویت شرکت‌های دانش بنیان


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی یکشنبه 2 شهریور 99 به مناسبت هفته دولت در ارتباط تصویری با رییس‌جمهوری و اعضای دولت، سال آخر فعالیت دولت یازدهم را فرصتی خوب برای افزایش خدمات در حوزه‌های مختلف خواندند و تاکید بر همت وتلاش مضاعف برای حل مشکلات مردم داشتند.

تقویت شرکت‌های دانش بنیان؛ توصیه موکد رهبر به دولت

«پیگیری و تلاش جدی برای اجرای قولهایی که داده شده» از جمله طرح‌های هفتگی وزارت نیرو، سیاست پالایشگاه سازی برای جلوگیری از صدور نفت خام، تقویت شرکتهای دانش بنیان، ادامه کارهای خوب علمی و بهداشتی و درمانی که در مقابله با کرونا انجام شده و افزایش تولید از دیگر توصیه های مؤکد رهبر انقلاب به دولت برای سال آخر فعالیت بود. سالی که به هیچ وجه نباید دولت به‌صورت وقت اضافه به آن نگاه کند.

رفع پیچ و خم‌های عجیب اداری در دادن مجوز تولید

رهبر انقلاب «رفع ناهماهنگی ها در سطوح پایین دستی» را برای افزایش و جهش تولید، مهم برشمردند و گفتند: در گزارشهای خبری تلویزیون، برخی تولیدکنندگان از ناهماهنگی های عجیب و غریب در گرفتن مواد اولیه مورد نیاز گله می کنند که اگر وزیر مربوط به محض دیدن این گزارشها پیگیری کند، بسیاری از این مشکلات ظرف مدت کوتاهی قابل حل است.

«رفع پیچ و خمهای عجیب اداری در دادن مجوز تولید» و نیز «حل مشکل تسهیلات بانکی» دو توصیه آخر رهبر انقلاب به اعضای دولت در بحث مهم رفع موانع تولید بود

پیشرفت بزرگ در زمینه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، رئیس جمهور و ۴ نفر از اعضای کابینه به بیان گزارشی از اقدامات و برنامه‌های دولت پرداختند.

روحانی در گزارش خود گفت: سقوط قیمت نفت در سال ۹۳ و تحمیل تحریم‌های اقتصادی در سال ۹۷ در کنار شیوع ویروس کرونا در شش ماه گذشته، سه تکانه شدید اقتصادی بود که دولت توانست با اتکاء به سیاست های اقتصادی مقاومتی، آنها را مدیریت کند.

رئیس جمهور با بیان آماری از میزان کاهش رشد اقتصادی در کشور های پیشرفته به سبب شیوع کرونا، وضعیت ایران را نسبتاً قابل قبول خواند و افزود: اجرای طرح تحول سلامت، جهش در زیرساخت‌های ارتباطاتی و دولت الکترونیک و همچنین پیشرفت بزرگ در زمینه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، سه اقدام پیشگیرانه دولت در سالهای اخیر بود که باعث حفظ آمادگی کشور در برابر کرونا شد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *