خلاقیت در کودکان را پرورش دهید


ابوالفضل سلیمی مدیرعامل موسسه «الگوی توسعه و پژوهش صفر تا صد» از شرکت های مستقر در پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در مورد فعالیت این شرکت  به خبرنگار سیناپرس گفت: این شرکت از سال ۹۳ در سه حوزه مهارت های اجتماعی، هوش و خلاقیت در قالب  بسته های کمک  آموزشی برای مدارس و کودکان مقطع دبیرستان فعالیت می کرد که طی سه سال گذشته موفق به اخذ نمایندگی از موسسه پژوهش فنلاند در قالب کوچینگ کودکان، نوجوانان و توسعه فردی تحت لیسانس این کشور شد و به دلیل خلاقیت و نوآوری که روی انیمیشن ها و مدلی هایی که  ارائه کرد،  توانست به عنوان یک شرکت خلاق در پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی مستقر شود.

وی افزود: دوره های تخصصی آکادمی کوچینگ کودکان، یک فرایند مستمر و عینی است که کودکان را به فکر وا می دارد و خلاقیت درونی شان را بیدار می کند تا به نتایج رضایت بخشی در زندگی شخصی و تحصیلی خود دست یابد. 

مدیرعامل موسسه « الگوی توسعه و پژوهش صفر تا صد» ادامه داد: در دوره های آموزشی کوچینگ، کودکان آگاهی بیشتری نسبت به توانمندی خودشان  پیدا کرده و با عملکرد خود کیفیت زندگی شان را بهبود می بخشند، چرا که کوچینگ کودکان، فرایندی در جهت رشد پتانسیل‌های آنها است و در این فرایند، سفری تأمل‌برانگیز آغاز می‌شود که با تمرکز بر دنیای درونی کودک همچون توانمندی‌ها، علایق و خواسته‌ها، راهکارهای خلاقانه‌ای برای حل مسائل کودک توسط او کشف می‌شود که این راهکارها از درون کودک خلق‌شده و او را به انسانی مسئولیت پذیر، منحصربه‌فرد و توانمند تبدیل می‌کند.

سلیمی با اشاره به اینکه این بسته های کوچینگ در وهله اول نیاز به آموزش داشت، اظهارکرد: آموزش ها در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بیش از ۷۰۰ مدیر مدارس ایران و افغانستان ارائه کردیم و حدود ۱۰۰ مدرسه در سال ۱۴۰۰ در نقاط مختلف کشور با ما همکاری کردند. 

وی گفت: در گام اول بسته های آموزشی را که کودکان از ما دریافت کردند، بسته های کوچینگ بود و در حال حاضر این کودکان بسته های «کوچینگ استدلال» را دریافت می کنند که جدیدترین گام و رویکرد جهانی است و برای اولین بار در دنیا این اتفاق افتاده که کودکان می توانند از رویکرد کوچینگ و استفاده از ابزارهایی که برایشان ایجاد کرده ایم، استعدادها و توانایی های خودشان را خودشان پیدا کنند.

به گفته مدیرعامل موسسه «الگوی توسعه و پژوهش صفر تا صد»بسته های آموزش کوچینگ برای گروه های سنی ۷ تا ۹ سال و ۱۰ تا ۱۲ سال تعریف شده و تاکنون حدود ۱۷ هزار دانش آموز از این بسته ها بهره برده اند.

سلیمی در ادامه یادآور شد: ما در آکادمی کوچینگ کودکان بر این باوریم که هر کودک برای حل مسائل خود، نیاز به نسخه منحصر به ‌فردی دارد که هیچ فردی غیر از خود او نمی‌تواند آن را کشف کند. بنابراین در فرایند کوچینگ مطالبی گفته می‌شود که شاید تاکنون، هیچ‌گاه از آن زاویه شنیده نشده باشد. در واقع کودک با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود که او را به عمق خود می‌برد تا بتواند به سیستم فکری و حداکثر عملکرد خود دست یابد.

به گزارش سیناپرس، این آموزشها می تواند کودکان را  برای آینده و زندگی شخصی و اجتماعی شان آماده کند،بنابراین ازآنجایی که دانش آموزان و فرزندان این مرز و بوم سرمایه های کشور به حساب می آیند، نیاز است در راستای آموزش های هدفمند آنها گام های موثرتری برداشته شود و این مهم با همراهی شرکت های صنایع فرهنگی و خلاق نیز محقق می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *