جهاد فرهنگی در دل نمایشگاه فناوری و صنایع فرهنگی


به گفته نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، خانه دولت نگرش مثبتی نسبت به شکوفایی اقتصاد فرهنگی و صنایع فرهنگی دارد. به اعتقاد من نمایندگان مجلس از فعالیت هایی که اقتصاد کشور را به سمت یک رویکرد غیر نفتی ببرد استقبال می کنند.

محمد حسن آصفری، در خلال بازدید از نخستین نمایشگاه «فناوری و صنایع فرهنگی» در گفتگو با خبرنگار سیناپرس با اشاره به جهادی بودن رویکرد برگزاری این نمایشگاه اذعان کرد: برگزاری این نمایشگاه در فضای فعالی فرهنگی و اقتصادی بسیار به جا و به نوعی یک فعالیت جهادی است که در بستر آن خلاقیت فزرندان و نسل حدید ما را نشان داده است.

وی ادامه داد: نه تنها دانش بنیان ها و شرکت های فناورانه در این نمایشگاه نمود واضحی داشتند بلکه در کنار آن تلفیق هنر و فرهنگ با فناوری به خوبی ظهور و بروز پیدا کرده است.

آصفری گفت: توقع این است که مجموعه های گوناگون دولتی و خصوصی از جمله، صنایع دستی و گردشگری، وزارت  آموزش و پرورش،  وزارت ارتباطات و فناوری و به ویژه سازمان ارتباط فرهنگی که  دارای نمایندگی با همه کشورها است، حتما این دستاوردها را ببینند و نسبت به آن نگاه حمایتی داشته باشند.

وی گفت: از آنجایی که اغلب محصولات دانش بنیان ها در این نمایشگاه جزو  کسب و کارهای نوین به شمار می روند، هر کدام ظرفیت های مهمی به لحاظ آورده اقتصادی برای کشور به حساب می آیند؛ به شرطی که توسعه و گسترش داده شوند.

این نماینده خانه دولت تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی هم نگرش مثبتی نسبت به این موضوع دارد و به اعتقاد من نمایندگان مجلس از فعالیت هایی که اقتصاد کشور را به سمت یک رویکرد غیر نفتی ببرد استقبال می کنند.

آصفری گفت: حتما باید از کمیسیون عالی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در راستای جلب حمایت بهره گرفته شود. ما آماده هستیم با نمایندگان این نوع کسب و کارها جلسه ای در راستای شنیدن مشکلات و گفتگو درباره رویکردهای حمایتی تشکیل دهیم، تا اگر نیازی به حمایت های قانونی دارند ظرف مدت زمان کوتاهی انجام شود.

به گفته وی؛ تولید و ارزآوری این نوع کسب و کارها  تنها یکی از دستاورهای این شرکت ها خواهد بود و جایگزین بسیار مناسبی برای آورده های بی ثبات نفتی خواهد بود.

آصفری با اشاره به همراهی نگرش مجلس شورای اسلامی از فعالیت های صنایع فرهنگی گفت: خواهان این هستیم که نمونه چنین نمایشگاهی از سوی  وزارتخانه ها و سازمان ها و حتی در استان های دیگر هم برگزار شود و نگرش مجلس شورای اسلامی نسبت به تدوین و تصویب قوانین حمایتی از این فعالیت ها در عرصه صنایع فرهنگی، مثبت و همراه است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *