چتر حمایتی؛ فلسفه پارک صنایع فرهنگی است


نشست ریاست پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم وصنایع فرهنگی با مدیران شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در پارک روز چهارشنبه 3 اردیبهشت 98 در سالن سینما ۱ دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

مهدی عباسی معاون فناوری پارک گزارشی از برنامه‌های انجام شده سال 1398 را ارایه داد.

وارد شدن در عرصه‌های جدید برای رفع مشکلات

عباسی با اشاره به اینکه به دومین سال فعالیت پارکی که اولین پارک تخصصی است که وزارت علوم مجوز تأسیس آن را داد نزدیک می‌شویم گفت ما همیشه عادت داریم بشنویم که پارکی در مورد کشاورزی، صنعت، نانو، هوافضا، صنعت و…. فعالیت دارد ولی اینجا پارکی است که علاقه‌مندان به صنعت نوظهور مانند صنعت فرهنگی دور هم جمع شدند.

عباسی سپس به برنامه‌های پیش روی پارک از جمله: صندوق پژوهش و فناوری، آموزش‌های تخصصی با همکاری زیست بوم خلاق و ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز که در این راه قدم‌های اساسی برداشته شده است، پیگیری توسعه بازار به صورت گسترده، حضور در نمایشگاه‌های خارجی علاوه بر نمایشگاه‌های داخلی که در سال‌ گذشته داشتیم، تحلیل بازار، برگزاری کنسرسیوم‌های بین‌المللی، گسترش شرکت‌های کنسرسیومی.

وی در ادامه گفت: پارک آمادگی کامل دارد که در عرصه‌های جدید وارد شود تا مشکلات را مرتفع کند.

در ناامیدی بسی امید است

دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو در ادامه گفت: تحلیل مسیر کرونا آثار بدی را پشت سر گذاشته و در آینده در حوزه‌های اقتصادی، سلامت، اجتماعی، فرهنگ آثار بدتری را به دنبال خواهد داشت.

تا به حال دولت‌ها منابع نفتی را مورد توجه قرار داده بودند و الان رسیدیم به جایی که دیگر منابع نفتی جوابگو نیست و آثار منفی عدم درآمدهای نفتی روی اقتصاد اثر می‌گذارد و الان جای خالی فرهنگ در کشور به خوبی محسوس است و پیامدهای مثبتی برای ما محسوب می‌شود.

ایشان با اشاره به اینکه «ایده استفاده از قابلیت‌های فرهنگی پسا کرونا» مطرح و با استقبال روبرو شده است با طرح این پرسش که آیا صنایع فرهنگی ما می‌تواند کار کند؟ ادامه داد: تک تک شما عزیزان همان نخبگانی هستید که الان باید وارد میدان شوید. طرح مشاغل خانگی ما باید شروع شود و اصحاب عملیاتی فرهنگ باید وسط میدان بیایند.

وی افزود: ما خودمان را محدود و محصور در فضای کرونا نبینیم و خیلی فعال‌تر با حفظ پروتکل‌ها کارمان را شروع کنیم و با عزم راسخ ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه حمایت مالی حمایت از طرح و ایده است که پس از بررسی‌های لازم این حمایت‌ها شروع می‌شود به مدیران شرکت‌ها گفت: سال 99 سال بسیار استثنایی است. شما هم علاوه بر فعالیت‌های جاری که در این چند سال داشتید به سمت فکرهای جدید بروید تا از دل فعالیت‌های جدید شما با توجه به شرایط خاص کشور حرف جدید زده شود و بیرون بیاید.

ایمانی خوشخو در ادامه اشاره کرد: سال جدید سال تولید محتوا در پارک ماست و در حال ساخت پلتفرم صنایع فرهنگی هستیم که شامل تحقیق و ارتباطات مجازی است. مرکز مشاوره‌های صنایع فرهنگی و دوره‌های مجازی صنایع فرهنگی به شکل کاربردی برگزار کنیم.

رییس پارک در ادامه افزود: در حوزه صنایع فرهنگی نه به طور پایلوت بلکه به طور فراگیر طرح بدهیم تا کار به صورت ضربتی و به شکل سریع‌تر جلو برود.

ایمانی در پایان با ذکر این نکته که در نامیدی بسی امید است گفت موانع شما را از راه بازندارد و مانع‌ها را با کمک هم از سر راه برمی‌داریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *