نشست معاون فناوری پارک ملی صنایع فرهنگی با مسئول ستاد فرهنگی المپیک 2020


نشست مشترک معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با مسئول ستاد فرهنگی المپیک 2020 روز یکشنبه 14 اردیبهشت 99 در پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی برگزار شد.

در این نشست بهرام جمالی مشاور هنری مؤسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر و امین عارف‌نیا مدیر عامل مؤسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر و مسئول ستاد فرهنگی المپیک 2020 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

در ابتدای جلسه مهدی عباسی ضمن توضیحاتی از پارک و فعالیت‌های آن، بیان کردند که این پارک، اولین پارک تخصصی در کشور است که در سه سال اول فقط در صنایع فرهنگی فعالیت می‌کند.

ایشان همچنین افزود که هاب بین‌الملل در پارک‌ها و دانشگاه‌ها در صنایع فرهنگی مختص این پارک می‌باشد.

عباسی ادامه داد که دو جایزه موفق بسته‌بندی در صنایع فرهنگی و ملی صنعت گردشگری در سراسر کشور در کارنامه این پارک می‌‌باشد.

در ادامه الهام زایجانی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی هنر طرح اجرایی کمیته المپیک و بحث طراحی هدایای المپیک موضوعاتی را بیان کردند که ساخت پک قهرمانان و ورزشکاران در دست بررسی است و در بحث فراخوان و طراحی اختصاصی در طراحی هدایای المپیک کارهای اولیه انجام شده است.

امین عارف‌نیا رییس کمیسیون کمک به توسعه فرهنگ و هنر در زمینه ایجاد رونق در توسعه هنر توضیحاتی ارایه داد و در ادامه بیان کرد تدوین سند ملی توسعه فضاهای فرهنگی کشور و تدوین اسناد توسعه فضاهای فرهنگی چند تا از کلان شهرهای کشور در دستور کار قرار دارد.

در ادامه بهرام جمالی مشاور هنری مؤسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مساله کسب و کارهای خلاق بحث روز جهان است و در کشور ما متأسفانه هنوز مشخص نیست که چه نهادی نقش هماهنگ‌کننده دارد که باعث شده در این موضوع کشور پیشرفت قابل توجهی نداشته باشد.

مشاور هنری مؤسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر در ادامه موضوع فعالیت‌های مشترک با پارک را اقدامات پروژه‌محور، کلان محور، وضعیت مطالعات و تحقیقات فعالیت‌های فرهنگی، تشکیل اتاق فکر و تدوین دانشنامه بناهای قدیمی ایران عنوان کرد.

همچنین جمالی این نشست را امیدوارکننده دانست و در ادامه به تنظیم تفاهم‌نامه همکاری، برگزاری سمینار و کارگاه برای همکار‌های توسعه فضاهای فرهنگی، تدوین سند ملی فضاهای فرهنگی کشور، تهیه اسناد فضاهای فرهنگی کلان شهرها، موضوع المپیک و راه‌اندازی مراکز نوآوری در استان‌ها اشاره کرد و گفت که با این رویدادها انشاله همکاری‌ها ادامه خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *