وبینار گردشگری در گذر فرهنگ


وبینار گردشگری در گذر فرهنگ از مجموعه وبینارهای تعالی صنعت گردشگری 16 اردیبهشت با سخنرانی دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار گردید.

دکتر ایمانی خوشخو در این وبینار با اشاره به اهمیت فرهنگ، مسیر و حرکت گردشگری در گذر فرهنگ را به صورت عنوان کرد.

فرهنگ یکی از زمینه‌های اصلی و محورهای کلیدی توسعه گردشگری در جهان به شمار می‌رود. به همین سبب هم در سال‌های اخیر با افزایش شمار گردشگران فرهنگی در جهان روبرو هستیم. فرهنگ به جهت تنوع، گوناگونی و تعدد مؤلفه‌هایی که در درون خویش دارد، در ابعاد مادی و معنوی قابل تعریف بوده و زمینه‌های بسیار زیادی از فعالیت‌های گردشگری را می‌تواند دربرگیرد. گردشگری در بستر فرهنگ، مسیر حرکت فرهنگی را طی نموده است که تاریخ و پیشینه گذشتگان به همراه آداب و رسوم و حتی سبک غذایی را شامل می‌شود و در هر بخش از خاستگاه رشد برخوردار می‌باشد.

گردشگری در مسیر فرهنگ هم چنین رفتارها و کنش‌های جامعه میزبان و مهمان را شامل می‌شود که خود تعامل ارتباطی را ایجاد کرده و عامل شناسایی فرهنگی تلقی می‌گردد.

از این رو باید این نکته را در نظر گرفت که فرهنگ عرضه مهمی در توسعه گردشگری به شمار می‌رود و شناخت دقیق آن می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های با ارزش بیشتری در ادامه راه باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *