حضور و سخنرانی یکی از مدیران پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، در سمینار تخصصی صلح از طریق گردشگری


دکتر مهدیه شهرابی فراهانی، مدیر اداره تحقیق و توسعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و دبیر اجرایی چهارمین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت، در سمینار تخصصی که به صورت مجازی و با موضوع صلح از طریق گردشگری روز دوشنبه 3 مهر ماه 1402 در دانشگاه نورث‌همپتون شهر لندن برگزار شد، سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، دراین نشست که با حضور دانشجویان دانشگاه نورث‌همپتون(Northampton) و استادانی از کشورهای ایتالیا و انگلستان برگزار شد، دکتر مهدیه شهرابی فراهانی، مدیر اداره تحقیق و توسعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و همچنین دبیر اجرایی چهارمین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت با رویکرد سلامت معنوی، به عنوان یکی از سخنرانان در این نشست، با موضوع گردشگری و معنویت با محوریت صلح سخنرانی کرد و گزارشی از روند برگزاری کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت را نیز ارائه کرد.

گردشگری به عنوان یکی از محورهای صلح در این نشست مطرح شد و سخنرانان از جمله دکتر فابیو کاربونه(Dr.Fabio Carbone) استاد دانشگاه نورث‌همپتون با اشاره به توسعه گردشگری از طریق برگزاری رویدادهایی که می تواند صلح را به صورت گسترده در همه جهان بیش از پیش گسترش دهد، به ایراد سخنرانی پرداختند.

دکتر شهرابی فراهانی در این نشست با ارائه مفهوم معنویت در گردشگری، معنویت را حلقه اتصالی میان صلح و گردشگری معرفی کرد و تصریح کرد: در بطن معنویت به صلح می رسیم و در درون مفاهیم معنوی نیز صلح را در می یابیم. در نتیجه یک مقوله معنوی است که از طریق سفر به عنوان اشتراکات انسانی مطرح می شود و قابل درک است.

گفتنی است چهارمین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت با رویکرد سلامت معنوی، ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۲ با حضور استادان و پژوهشگران داخلی و بین‌المللی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *