مدینو همراه جامعه پزشکی


مدینو یک اپلیکیشن پزشکی است که بخش‌های مختلفی چون رفرنس درمان، مرجع دارویی، تفسیر آزمایشگاه‌ها، برگـزاری وبیـنارهای مهارت آموزی، کاتالوگ ۶۰۰۰ محصول مراقبتی را در قالب یک اپلیـکیشن موبایل و به صورت نصب رایگان فراهم کرده است. این اپلیکیشن محصول شرکت پارسان‌طب نوده از شرکت‌های عضو پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی- حسین اصفهانیان مدیرعامل این شرکت گفت: تاکنون در اپلیکیشن مدینو ۲۳ هزار پزشک عضو شده‌اند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت پارسان طب نوده بیان کرد: محصول شرکت پارسان طب نوده اپلیکیشنی برای جامعه پزشکی با نام مدینو است. تاکنون در این اپلیکیشن ۲۳ هزار پزشک عضو شده‌اند و از خدمات آن استفاده می‌کنند. جای خالی متخصصینی که بتوانند در رفرنس‌های درمانی، دارویی و آزمایشی به مدینو کمک‌ کنند به چشم می‌خورد و این حوزه بسیار مغفول مانده است. امیدواریم که بتوانیم در مدینو یک هیئت علمی تشکیل بدهیم.

وی تشریح کرد: به طور کلی فضای اپلیکیشن در ایران فضای نوینی‌ست و در حوزه سلامت نیز با توجه به نیازهایی که وجود دارد، کار جدی انجام نشده است؛ یعنی جامعه پزشکی و کادر درمان در این فضا مطرح نبوده‌اند و فعالیت‌هایی در حوزه ارائه خدمات به بیماران انجام شده است که تاثیر خوبی هم گذاشته‌اند. اما کفه دیگر این ترازو کماکان خالی مانده است.

اصفهانیان در ادامه افزود: مراجعات بسیاری از افغانستان، امارات و عراق داشته‌ایم؛ این بستر پروسه سنگینی همچون تشکیل یک تیم و ترجمه به زبان این کشورها را می‌طلبد؛ اما به طور کلی در حوزه گردشگری سلامت می‌توان اتفاقات خوبی را رقم زد.

همچنین گفت: یکی از عمده مشکلات ما نیاز به مجوزهای مختلفی است که باید بگیریم و موازی‌کاری که وجود دارد سدی بر سر راه شرکت‌ها است. با این وجود ما تلاش می‌کنیم با ادامه دادن به مسیر خود به مجوزها نیز دسترسی پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت پارسان طب نوده اظهار کرد: چشم‌انداز شرکت این است که بتواند با فناوری‌های نوآورانه کانال‌های ارتباطی بین پزشکان و بیماران را تقویت کند و گامی جهت سلامت مردم برداریم. ارتقا سلامت مردم به بهبود رابطه بین بیمار و پزشک برمی‌گردد و این اتفاق تنها با میانجی‌گری فناوری ممکن است.

وی ضمن تشکر از پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق گفت: می‌دانیم که موانعی سر راه پارک نیز وجود دارد اما با این وجود تاکنون از شرکت‌ ما و دیگر شرکت‌ها حمایت کرده‌اند. با این وجود هزینه‌های بالا و کمبود فضا مانع از رشد شرکت‌ها می‌شود.

حسین اصفهانیان اشاره کرد: تقاضایی که داریم این است که اقدامی عاجل برای این کمبود فضا در پارک صورت بگیرد؛ چرا که اگر بستر امنی برای فعالیت فراهم شود، دست شرکت برای استخدام نیرو و فعالیت‌های گسترده بازتر می‌شود و در نتیجه توسعه بیشتری صورت می‌گیرد.

 انتهای پیام 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *