پارک فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی سومین دوره نمایشگاه دستاوردهای شرکتهای خلاق و دانشبنیان را برگزار میکند. این رویداد فرصتی ویژه برای معرفی محصولات و خدمات شرکتهای توانمند در حوزه فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی است.
دکتر مظاهر بابایی، از مدیران برگزاری نمایشگاه و مدیر توسعه ساختار های فناوری، درباره این نمایشگاه به خبرگزاری سینا گفت: «شرکتهایی که توانمندی بالایی در این حوزه دارند، برای حضور دعوت شدند. البته به دلیل محدودیت فضای موجود، تنها توانستیم شرکتهای برتر را انتخاب کنیم. این به معنای ناتوانی سایر شرکتها نیست، بلکه محدودیت فضا ما را وادار به این انتخاب کرد.»
نمایشگاهی برای تقویت بازار و شبکهسازی
ندا انتظامی: وی با اشاره به اهداف اصلی این رویداد اظهار داشت: « این نمایشگاه بهصورت کاملاً رایگان در اختیار شرکتها قرار میگیرد و یکی از اهداف آن فراهم کردن فضایی است که جامعه هدف، اعم از بخش خصوصی و دولتی، بتوانند با ظرفیتهای موجود آشنا شوند و تا به بازار جامعه کمک شود. همچنین از دیگر اهداف این نمایشگاه، نمایش دستاوردهای شرکتها و تقویت ارتباط آنها با بازار است. در هر دوره سعی کردهایم شرکتهای حاضر را تغییر دهیم تا تمامی شرکتها فرصت حضور داشته باشند. امسال حدود ۵۰ شرکت در نمایشگاه حضور دارند که با وجود محدودیتها، تلاش شده بهترین ظرفیتها را معرفی کنیم.»
به گفته وی، در این دوره حدود ۵۰ شرکت حضور دارند و تلاش شده است که با وجود محدودیتها، بهترین ظرفیتها معرفی شوند.
بازخورد مثبت شرکتها از دورههای قبلی
دکتر بابایی درباره بازخوردهای دو دوره گذشته نمایشگاه دستاوردهای شرکتهای خلاق و دانشبنیان گفت: «بازخوردها به دو دسته مستقیم و غیرمستقیم تقسیم میشوند. یکی از مهمترین بازخوردهای مستقیم که باعث ماندگاری نمایشگاه میشود، افزایش تقاضا برای شرکت در این نمایشگاه است. در هر دوره، تعداد شرکتهایی که درخواست حضور دارند، بیشتر میشود. همچنین، شرکتهایی که از بیرون نمایشگاه را مشاهده میکنند، متقاضی حضور در دورههای آینده هستند. این نشان میدهد نمایشگاه بهعنوان محلی برای معرفی محصولات و خدمات بهخوبی عمل کرده است.»
او تاکید کرد که برای مدیریت این تقاضا، فرآیند انتخاب شرکتها با ممیزی دقیق انجام میشود تا شرکتهای مناسب حضور پیدا کنند.
افزایش سطح کیفی شرکتها و توجه ویژه به شبکهسازی و صادرات
دکتر بابایی درباره تغییرات سومین دوره نمایشگاه گفت: «شرکتها طی یک سال، با توجه به اهداف و مأموریتهایشان، توانمندیهای خود را افزایش میدهند. سطح شرکتهای حاضر در این دوره نسبت به دورههای قبلی، بسیار بالاتر است. این نشان میدهد که هدف پارک، یعنی تقویت شرکتها و معرفی ظرفیتهای آنها به جامعه، محقق شده است.»
از دیگر اهداف دوره نمایشگاه، افزایش شبکهسازی بین شرکتها و سرمایهگذاران است. دکتر بابایی درباره این موضوع افزود: «بخش امور شرکتهای رویداد، برنامهریزی دقیقی برای تقویت شبکهسازی انجام داده است. امسال علاوه بر حضور شرکتهای مالی و سرمایهگذاران، پنلها و نشستهای تخصصی طراحی شده است. همچنین برای توسعه صادرات، واحد بینالملل پارک با کشورهایی مانند ترکیه، چین و آلمان ارتباطاتی برقرار کرده است. . هدف اصلی ما در این بخش، توسعه صادرات محصولات فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی است. در پنلهای امسال نیز به بحث صادرات بهعنوان یکی از موضوعات کلیدی پرداخته شده است.»
نمایشگاه از محصولات تا کارگاههای تخصصی
سومین نمایشگاه دستاوردهای شرکتهای خلاق و دانشبنیان از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر میزبان مدیران، کارشناسان و فعالان حوزههای علمی، فناوری، صنعتی و فرهنگی خواهد بود. این رویداد علاوه بر نمایش محصولات و خدمات شرکتهای حاضر، شامل برگزاری کارگاههای آموزشی و نشستهای تخصصی مرتبط با زیستبوم فناوری و نوآوری ایران نیز است.
برای فعالان حوزه فناوری و صنایع خلاق، این نمایشگاه فرصتی بینظیر برای آشنایی با ظرفیتهای نوآورانه و تقویت همکاریها است.
ارائه محصولات و خدمات شرکتهای دانشبنیان و خلاق عضو پارک علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی، برگزاری کارگاه های آموزشی، برگزاری نشستهای تخصصی مرتبط با زیست بوم فناوری و نوآوری ایران، از جمله برنامههای روزانه این نمایشگاه است.
علاقهمندان به بازدید از این نمایشگاه سه روزه، میتوانند به نشانی خیابان اشرفی اصفهانی، نرسیده به همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، مرکز نمایشگاهی دانشگاه علم و فرهنگ مراجعه کنند.
بدون دیدگاه