شرکت های صنایع خلاق آماده ورود به بازارهای صادراتی می شوند

معاون فناوری و نوآوری پارک ملی علوم وفناوری های نرم از امضای تفاهم نامه ای به منظور همکاری مشترک در راستای توسعه صنایع خلاق و با هدف تبادل دانش بین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و شرکت شتابدهی و توسعه نوآوری روماک خبر دارد.

مراسم امضای تفاهم نامه مشترک در راستای توسعه صنایع خلاق و با هدف تبادل دانش بین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و شرکت شتابدهی و توسعه نوآوری روماک با حضور دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، زهرا پویافر،مدیر عامل شرکت شتابدهی و توسعه نوآوری روماک ، دکتر ابراهیم نبیونی – معاون فناوری پارک و مدیران دو مجموعه برگزار شد.

ابراهیم نبیونی- در ادامه افزود: امروز برآن شدیم ومطمئنیم که  فعالیت های شرکت های صنایع خلاق نیاز به یک محرک دارد و آن حضور شتابدهنده ها درکنار شرکت ها برای ورود به بازار های صادراتی بوده است. بر همین اساس تفاهم نامه ای را منعقد کردیم تا آنها را برای ورود به عرصه صادرات آماده کنیم.

از شرکت های خلاق منطقه آزاد حمایت می کنیم

در ادامه زهرا پویافر،مدیر عامل این شرکت گفت: امروز توانسته ایم مجوز حمایت 70 درصدی از شرکت های دانش بنیان را از معاونت نوآوری و توسعه فناوری در صندوق نوآوری و شکوفایی اخذ کنیم. پیرو مکاتباتی مقرر شد تا روماک از شرکت های خلاق منطقه آزاد حمایت کند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه می توانیم در مناطق آزاد از شرکتهای خلاق در حوزه های مختلف لباس، پوشاک و لوازم پزشکی، فناوری‌های وابسته، حوزه کشاورزی، مواد غذایی، بسته بندی، طراحی و زیورآلات حمایت کنیم ، این حمایت ها به صورت برگزاری نمایشگاه ، یافتن سرمایه گذار و…. است. یعنی بستر سرمایه گذاری آسان را در آنجا فراهم
 می کنیم.

پویافر تاکید کرد: هدف اصلی و طرح ارائه شده به معاونت علمی این بود که کسب و کارهای سرزمین مان را وارد بازارهای بین المللی کنیم.

همچنین باتوجه به سابقه و گستره فعالیتمان در نظر داریم جدای از شتابدهی و فرایندهای شتابدهی، صادرات  محصولات کشورمان را هدف اصلی قرار دهیم.

وی تاکید کرد:  اما وجود مرکز تحقیق و توسعه در این حوزه از مواردی است که مغفول مانده است. بیشتر تولیداتی که در حوزه صنایع خلاق  انجام میشود، مبتنی بر یک ایده است . ایده ای که مناسب بوده و ادامه پیدا کرده است. مشکل عمده شرکت های ما اینست که تولیداتشان براساس نیاز بازار نیست و قرار است مرکز تحقیق و توسعه ای توسط روماک تشکیل شود که نیاز کشورهای تاجیکستان و ازبکستان و … را بیابد تا تولیداتمان را هدفنمند کنیم.

پویافر افزود: ما در سه کشور پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان  فعالیت داشته  و 12 شریک تجاری در کشورهای مختلف داریم. همچنین باید گفت، بستر صادرات مهیا است اما علاقه مندیم با جهاددانشگاهی همکاری مشترک داشته باشیم. ومرکز تحقیق و توسعه صادرات بین الملل را با جهاددانشگاهی راه اندازی کنیم.


صادرات صنایع خلاق شروع فصلی دوباره در صنایع نرم

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو نیز در خصوص این همکاری خاظرنشان کرد: یکی از سیاست هایی که در شروع سال چهارم فعالیت های پارک در نظر داشتیم بحث صادرات محصولات صنایع خلاق بوده که دراین حوزه هم امیدواریم نتایج مثمر ثمری برای شرکتهایمان داشته باشیم.زیرا صادرات و گرفتن بازارهای جهانی می تواند فضل جدیدی را برای این حوزه به ارمغان بیاورد.
وی تاکید کرد:  امیدوارم پیامد این کار مشترک برنامه های عملیاتی و ارزیابی را نیز به دنبال داشته باشد.

گفتنی است،این تفاهم نامه با هدف همکاری در راستای برگزاری رویدادهای تخصصی، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط با محورهای مورد توافق، در اختیار قراردادن امکانات شتابدهنده به پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهت برگزاری رویدادهای مشترک، اطلاع رسانی درخصوص رویدادهای مشترک در بسترهای موجود ، کمک به صادرات محصولات صنایع فرهنگی، کمک به ایجاد پاویون محصولات صنایع فرهنگی و ایجاد شبکه های سرمایه گذاری داخلی و خارجی به امضا رسیده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *