گشایش نخستین نمایشگاه فرهنگ ایران زمین در جزیره کیش


معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصتی از فرصت‌های تامین و ارزش افزوده است.

مریم جلالی تصریح کرد: باید بتوانیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم و اقتصاد هویت بنیان مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و ارزش آفرین را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سهم بسزایی در ارایه هنر‌های خانواده‌های اصیل و همچنین روستائیان ایران دارد.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: باید به وسیله هنر و سنت‌های قدیمی ارزش افزوده و خریدار را به سمت خانواده‌ها سوق دهیم.

مریم جلالی هنر، صنعت و سلیقه را سه رکن اصلی ارزش افزوده در حوزه صنایع دستی برشمرد و گفت: این سه رکن در واقع تجلی اقتصاد فرهنگ است و باید درحوزه سیاست و برنامه ریزی و بخش‌های اجرایی این مولفه‌ها بصورت اقتصادی و فرهنگی دیده شود.

نماینده شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در تلاش هستیم با کمک مسولان منطقه آزادکیش، دبیرخانه دایمی این نمایشگاه را در جزیره کیش برقرار کنیم تا جزیره کیش برگزار کننده دائمی این نمایشگاه باشد.

هاجر چنارانی با ابراز خشنودی از اینکه نمایندگانی از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: در کمیسیون فرهنگی پیشنهاداتی را در برنامه هفتم توسعه برای تقویت و حمایت از صنایع دستی کشور ارائه شده است و امیدواریم با تصویب این پیشنهادات نمایشگاه‌های صنایع دستی مداوم و پرقدرت برگزار شود تا قدمت فرهنگ و تمدن ایران را بیش ازگذشته ببینیم.

معرفی اقلیم، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خدمات و تجهیزات هتلی، مد و پوشاک، لباس اقوام ایرانی، آثار نمایشی خوراکی‌های محلی وگردشگری استان‌های مختلف کشور از اهداف برگزاری نمایشگاه است.

این نمایشگاه از ۱۰۷ غرفه تشکیل شده است و ۶۰ مجموعه فعال استان‌های کشور در حوزه صنایع دستی، ۱۱ انتشاراتی، ۱۱ آژانس گردشگری داخلی و خارجی، هشت هتل، ۴۰ شرکت استارت اپی، ۲ دانشگاه و ۶ موزه خصوصی و یک موزه دانشگاهی در آن حضور دارند.

این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش تا ۱۷ شهریور دایر خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *