مدیرعامل شرکت کامپیوکواینترکیش:بسیاری از بانک ها مدیریت ریسک خود را سنتی انجام می دهند


شهلا سلطانی مدیرعامل شرکت کامپیوکواینترکیش گفت: این شرکت یکی از شرکت‌های فعال در حوزه امور بانکی است که از خرداد ۱۳۸۴ در زمینه مشاوره در امور بانکداری و فناوری اطلاعات و تولید نرم افزارهای بانکی فعالیت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی – سلطانی افزود: با توجه به اینکه شرکت ما درحال حاضر رقیب داخلی ندارد، فضا برای توسعه آن در داخل کشور بسیار زیاد است.

مدیرعامل شرکت کامپیوکواینترکیش بیان کرد: شرکت ما یک شرکت تولید‌کننده نرم‌افزار مشاوره مالی و بانکی است و شعبه‌های دیگر آن نیز در کشورهای سوئیس و اسلواکی با مدیریت دکتر اصفهانی فعال است. همچنین عمده فعالیت این شرکت‌ در کشورهای دیگر نیز در حوزه تخصصی مشاوره مالی و بانکی می‌باشد.

وی در رابطه با فعالیت این شرکت افزود: در تهران فعالیت ما بر تولید نرم‌افزار مدیریت ریسک متمرکز است؛ این نرم‌افزار که یک نرم‌افزار تخصصی بانکی است، ریسک‌های بانکی را بررسی می‌کند و گزارش آن را در اختیار مدیران ارشد قرار می‌دهد.

سلطانی افزود: این نرم‌افزار براساس قوانین بین‌المللی طراحی شده است. این قوانین بین‌المللی در ابتدای فعالیت شرکت توسط گروهی از سوئیس طراحی شده است و با بومی‌سازی که صورت گرفت، این نرم‌افزار در ایران پیاده شد. پس از آن نیز شرکت با چند بانک ایرانی به کار خود ادامه داد و مشاوره‌هایی در زمینه مدیریت ریسک داشته‌ایم. از دیگر فعالیت‌های شرکت ما آموزش در حوزه مالی و بانکی است که در کنار فعالیت اصلی ما دنبال می‌شود.

وی همچنین توضیح داد: ما در حال حاضر به دلیل وجود نرم‌افزار بومی که به صورت تخصصی و براساس قوانین بانک مرکزی برای بانک‌های ایرانی نوشته شده است، صادرات نداریم. نرم‌افزار ما در حقیقت بومی شده یک نرم‌افزار خارجی است و برای مخاطبان خارجی، خدماتی همچون مشاوره و آموزش  توسط تیم‌های اروپایی را در نظر گرفته‌ایم.

سلطانی گفت: طی برآوردی که تاکنون داشته‌ایم، بسیاری از بانک‌ها هنوز درحال ارائه گزارش‌های مدیریت‌ ریسک خود به صورت سنتی به بانک مرکزی هستند و نرم‌افزاری برای این کار ندارند. با توجه به اینکه شرکت ما درحال حاضر رقیب داخلی ندارد، فضا برای توسعه آن در داخل کشور بسیار زیاد است.

مدیرعامل شرکت کامپیوکواینتر کیش ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم که بتوانیم در وهله اول کار خود را توسعه دهیم و به بانک‌های بیشتری در زمینه مشاوره و تولید نرم‌افزار خدمات ارائه دهیم. همچنین از طرف بانک مرکزی پیشنهاداتی را داشته‌ایم. در تلاشیم که بتوانیم این خدمات را در بانک مرکزی پیاده‌سازی بکنیم و از طریق بانک مرکزی بتوانیم فعالیت دیگر بانک‌ها را نیز پوشش دهیم.

انتهای پیام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *