استفاده از هنر و فناوری  برای کمک به محیط زیست


معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: 15 اسفندماه و در آستانه روز درختکاری، همایشی با عنوان «برای نجات زاگرس» توسط یکی از شرکت های عضو این پارک برگزار می شود.

دکتر ابراهیم نبیونی درباره همایش برای نجات زاگرس گفت: این همایش که 15 اسفند ماه از ساعت 15 عصر در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می شود، فرصتی برای مطرح کردن یک راهکار پیشگیرانه و عملیاتی، برای کمک به حفظ و نگهداری و احیای جنگل‌های سوخته و جوان‌سازی جنگل‌های کهنسال زاگرس است و از طریق کاشت هزاران نهال بلوط انجام می‌شود.

وی افزود: تلاش ما این است که در قالب این همایش با رونمایی از پلتفرم کاتالوگ هوشمند و ارایه آموزش های تخصصی لازم، فرصت اشتغال‌زایی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های گرافیک و مارکتینگ فراهم شود.

نبیونی کمک به کسب مهارت، درآمد زایی و اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را مهمترین اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و گفت: در این رویداد، در مورد اهمیت رشته گرافیک و مارکتینگ و راه های تعامل این رشته ها بحث خواهد شد و با توجه به حضور استادانی همچون محمد درویش استاد محیط زیست، بهزاد استقامت متخصص مارکتینگ و فروش، علی شیردستیان گرافیست و منتور و همچنین ادوین قاسمی گرافیست و مدرس نرم‌افزارهای طراحی گرافیک، حاضران با روش هایی خلاقانه برای کسب درآمد از رشته های هنری آشنا خواهند شد.

معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در مورد تاثیر این رویداد در کمک به محیط زیست، افزود: شرکت ایده‌پردازان نواندیش فردا که از شرکتهای عضو پارک است، تا الان با برگزاری کمپین شب یلدا 100 بذر بلوط را به همراه گلدانهایی به اینفلوئنسرهای حوزه محیط زیست و مدیران کسب و کارهای حوزه IT اهدا کرده. این افراد به صورت نمادین این بذر بلوط رو در گلدان کاشته اند و قراراست به نام خودشون و همراه با یک شناسنامه اختصاصی، یک نهال بلوط در خاک زاگرس کاشته شود. همچنین 500 عدد بذر بلوط در گلدان‌هایی به صورت نمادین توسط شرکت‌کنندگان کاشته خواهد شد تا به نام هر یک از این افراد، نهال بلوطی با رعایت اصول درخت‌داری در خاک زاگرس کاشته شود. این راهکار از طریق کاشت هزاران نهال بلوط ادامه می‌یابد. در واقع تلاش می شود هم موضوع بلوط زاگرس مطرح و درمورد آن فرهنگ سازی شود و هم کاربردهای هنر و فناوری در این خصوص به کار گرفته شود.

وی در مورد برنامه های بعد از این همایش گفت: بعد از همایش و همزمان با رونمایی از لتفرم کاتالوگ هوشمند، به ازای هر ثبت سفارش آنلاینی که روی پلتفرم انجام می‌شود، یک نهال بلوط شناسنامه‌دار به نام همان مجموعه در خاک زاگرس کاشته خواهد شد و برای متقاضیان کلاس‌های آموزشی در حوزه نرم‌افزارهای فتوشاپ، ایلستریتور و این‌دیزاین از مقدماتی تا پیشرفته برگزار می‌شود. و همچنین ورکشاپ‌هایی هم در راستای یادگیری مهارت ورود به بازار کار، چالش‌های کار گرافیست با کارفرما، تله-مارکتینگ، اصول و فنون مذاکره برای فروش حضوری و… برگزار می‌شود.

علاقمندان به این شرکت در این همایش، برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانند به سایت www.dpaper.co  مراجعه و یا با شماره تلفن 02128421410 تماس بگیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *