جامعه به چنین رویدادهای فرهنگی نیاز دارد


به گفته رییس دانشگاه فرشچیان، پیام هایی که نمایشگاه «فناوری و صنایع فرهنگی» انتقال می دهد دقیقا همان محتوایی است که جامعه ما به آن نیاز دارد.

دکتر بهمن نامور مطلق در خلال بازدید از نخستین نمایشگاه «فناوری و صنایع فرهنگی» در گفتگو با خبرنگار سیناپرس با اشاره به اهمیت رویدادهای فرهنگی در کشور گفت: ابتدا باید گفت، بسیار جای تقدیر دارد با توجه به اینکه به انتهای دولت نزدیک می‌شویم، چنین رویداد فرهنگی از سوی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی برگزار می شود؛ در حقیقت این مجموعه تاثیر مهمی در عرصه فرهنگ و فناوری در کشور دارد.

وی درباره نخستین نمایشگاه «فناوری و صنایع فرهنگی» افزود: بی شک خلاقیت های نشان داده شده در این نمایشگاه بی نظیر و شروع استانداردی برای گسترده تر شدن آنها در سال های آتی است.

نامور مطلق گفت: پیام هایی که این نمایشگاه انتقال می دهد دقیقا همان محتوایی است که جامعه ما به آن نیاز دارد و از طرفی با توجه به اینکه این نمایشگاه برای بازدید مسوولان طراحی شده است، از اهمیت ویژه ای در راستای تشویق هنرمندان برخوردار است. امید که، نتیجه چنین رویدادهایی به تجاری سازی و صرفه اقتصادی مهمی بیانجامد.

وی با اشاره به همکاری دانشگاه فرشچیان با پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی گفت: ما هم اعلام آمادگی برای همکاری با این مجموعه در دانشگاه فرشچیان می کنیم و در تلاش هستیم تا بتوانیم گامی های مهم‌تری در این زمینه برداریم.

نامور مطلق گفت: چند عنصر مهم در این مجموعه و در این نمایشگاه وجود دارد که آن را با دیگر رویدادهای فرهنگی متمایز می کند. ابتدا باید به  همنشینی صنایع فرهنگی با فناوری اشاره کرد چراکه تاکنون تجربه زیادی در این زمینه صورت نگرفته است و کشور ما هم به لحاظ تئوری و هم در برنامه های عملیاتی کمبودهایی دارد.

وی تاکید کرد: ما در عصر رویداد و خلاقیت به سر می‌بریم، این دو عنصر در این نمایشگاه به خوبی نمایش داده شده است از آنجایی که تحولات بشری سرعت زیادی پیدا کرده است، این نمایشگاه توانسته نقش موثری هم در این زمینه ایفا کند.

به گفته بهمن نامور مطلق، تازگی عنصر مهم این نمایشگاه است. در حقیقت باید گفت رویدادها یکی از مهمترین عناصر گفتمان سازی هستند به شرطی که در کنار آن رسانه ها در بستری استاندارد اطلاعات مهمی را در جامعه برای دیده شدن این فعالیت ها اشاعه دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *