بازدید مدیران موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی


مدیران ارشد موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی صبح روز 26 مهر ماه 1402 با حضور در پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از نزدیک با فعالیت‌های این پارک آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی‌پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، در این برنامه امیرمهدی حکیمی، مدیرعامل و استاد مشاور موسسه آفرینش‌های هنری ضمن بازدید و آشنایی با فعالیت‌ها و خدمات این پارک، طی نشستی با حضور دکتر محمد حسین ایمانی و جمعی از معاونان و مدیران این پارک، درباره همکاری‌های مشترک به گفتگو نشستند.

دکتر ایمانی در این نشست اظهار کرد: خوشحالیم که واژه صنایع فرهنگی از غربت درآمده و سازمان‌ها و مراکز مختلف به این واژه و مفاهیم مرتبط با آن می‌پردازند.

وی انتخاب محور مکتب هنر رضوی توسط موسسه آفرینش‌های هنری را کاری درست و ارزشمند دانست و افزود: در طول تاریخ و دوره‌های مختلف، این مکتب‌های هنری هستند که می‌مانند و در جامعه تاثیر می‌گذارند.

رئیس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تاکید کرد: با انگیزه ای که در تولیت آستان قدس و در مدیریت موسسه آفرینش‌های هنری وجود دارد، در این دوره شاهد برنامه‌ها و حرکت‌های ماندگاری در عرصه فرهنگ و هنر و ترویج فرهنگ رضوی خواهیم بود.

در این نشست امیرمهدی حکیمی، مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این موسسه در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، انتشارات و رویداردهای فرهنگی و هنری ارائه کرد.

وی برگزاری نمایشگاه‌های هنری در بزرگترین نگارخانه شرق ایران، تولید آثار هنری در رشته‌های مختلف با رویکرد فرهنگ رضوی، برگزاری چندین جشنواره مهم فرهنگی و هنری، راهبری انجمن‌های ادبی و هنری، تجاری سازی و فروش محصولات با برند زائر و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی را از جمله مهمترین فعالیت‌های موسسه آفرینش‌های هنری عنوان کرد.

حکیمی‌با معرفی مکتب هنر رضوی گفت: سایر مکاتب هنری در مقطعی از تاریخ بروز کرده و اثرگذار بوده اند، اما مکتب هنر رضوی جایی است که در آن هنر اسلامی‌به شکلی مستمر وجود داشته و قریب به 800 سال بهترین هنرمندان ایران و جهان اسلام در این زمینه فعالیت داشته اند.

در ادامه این نشست جعفری، معاون هماهنگی توسعه پارک، نبیونی، معاون فناوری پارک، رشیدی، مشاور فرهنگی و مدیر روابط عمومی‌پارک و خانم صوفی مسئول اداره برنامه ریزی و توسعه پارک هر یک بخشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی را تشریح کردند و پس از ایشان استادی مشاور موسسه آفرینش‌های هنری نیز برنامه‌های در دست اقدام این موسسه را تشریح کرد.

در این نشست قرار شد یک تفاهم نامه سه ساله تنظیم شده و ضمن ایجاد کارگروه مشترک، برنامه‌های سالیانه مشترک طراحی و اجرا شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *