افزایش همکاری فعالان اقتصاد خلاق با سرمایه گذاران


دکتر ابراهیم نبیونی، معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی کشور در نشستی با خبرنگاران با تشریح برنامه های نمایشگاه معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های شرکت‌های خلاق و دانش بنیان اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد شرکت‌ها و واحدهای فناوری مستقر در پارک زیاد است، تصمیم گرفتیم تعدادی از برگزیدگان را با موضوعات خاصی که می‌تواند در تجاری‌سازی، فروش و صادرات به این محصولات کمک کند انتخاب کنیم.
به گزارش سیناپرس وی افزود: در کنار این نمایشگاه چندین برنامه جانبی همچون برگزاری پنل‌های تخصصی در این حوزه انجام می‌شود و یک پنل تخصصی در حوزه انیمیشن و گیم داریم که از منابع پول‌ساز و پرطرفدار در سطح دنیاست اما توجه دیگر مجموعه‌ها روی این حوزه کمتر بوده است.
وی در ادامه خبر داد: تهیه‌کننده و کارگردان بچه زرنگ که از فعالین موثر این حوزه در پنل تخصصی ما در این نمایشگاه حضور دارد. نبیونی افزود: از دیگر پنل‌های ما ارزیابی برخی از شرکت‌ها و معرفی به سرمایه‌گذاران است و تاکنون حدود ۱۵ سرمایه‌گذار جذب کرده‌ایم که در روز چهارشنبه در این نمایشگاه حضور دارند و ۱۰ طرح از طرح‌های انتخاب‌شده شرکت‌های مستقر در پارک را برای سرمایه‌گذاری بررسی می‌کنند.
معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: در آخرین پنل نیز، ما رابط بین سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران هستیم و می خواهیم با بررسی تجربه‌های همکاری موفق و ناموفق که در این حوزه اتفاق افتاده است، به سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران کمک کنیم.
او تاکید کردبسیاری از خدمات می‌توانند در جهت حل مشکلات و نیازهای سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی شکل بگیرند.تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص با نهادها و سازمان‌های ذی‌ربطمنعقد کرده‌ایم که می‌تواند در خصوص تجاری‌سازی شرکت‌ها مفید واقع شود وهمچنین حضور مدیران و معاونین عالی‌رتبه وزارتخانه‌های مختلف را در این نمایشگاه خواهیم داشت.
نبیونی تاکید کرد: شاید بتوانیم فناوری‌های نرم را مرتبط با اپلیکیشن‌ها و فضای مجازی مرتبط بدانیم چرا که امروزه شمار شرکت‌های مختلفی که در حوزه آنلاین و در سطح کشور فعالیت می‌کنند بیشتر شده و بخش عمده‌ای از نیاز مردم را تامین می‌کنند او افزود: بخشی از هنرهای حوزه‌های مختلف در دسته کالاهای لوکس قرار گرفته است. ما با همکاری میراث فرهنگی در حوزه‌های مختلف همچون سفال وارد شده‌ایم و تلاش می‌کنیم هنرمندان را به سمت و سویی سوق بدهیم که تولیداتشان در زندگی روزمره مردم اثرگذار باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *