بهترین خرید در بیمه بازار، اتفاق می افتد


با نگاهی به آمار بالای تصادفات و حوادث در ایران، می‌توان به اهمیت حضور فعال صنعت بیمه در زندگی انسان امروز پی برد. این درحالیست که بنا به گفته علیرضا بیاتی مدیر ارشد مجموعه بیمه‌بازار، بیمه به عنوان صنعتی که قدمت بالایی در ایران دارد در برابر آنلاین شدن مقاومت می‌کند و فعالان این عرصه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی – علیرضا بیاتی، مدیرارشد مجموعه «بیمه‌بازار» گفت: اسم برند ما «بیمه‌بازار» است و کارگزاری برخط بیمه هستیم. ما  اینجا همراه انتخاب مشتری هستیم و کمک می‌کنیم که مشتری آنچه را که مدنظرش است، پیدا کند و بهترین تجربه خرید در بیمه‌بازار اتفاق بیفتد. همچنین تلاش می‌کنیم بهترین تعامل صنعت بیمه با مردم را شکل دهیم‌.

وی با اشاره به مشکلات گذشته صنعت بیمه خاطرنشان کرد: ما این حق انتخاب و مقایسه را برای مشتری فراهم کرده‌ایم تا بتواند تمام شرکت‌ها را با یکدیگر مقایسه کند و بعد برای انتخاب، اقدام کند.

بیاتی تشریح کرد: در گذشته این‌گونه بود که هرکسی که تعاملی با بیمه پیدا می‌کرد، باید با امکانات یک شرکت خرید خود را انجام می‌داد. ما این حق انتخاب و مقایسه را برای مشتری فراهم کرده‌ایم تا بتواند تمام شرکت‌ها را با یکدیگر مقایسه کند. در جایگاهی که هستیم تلاش می‌کنیم استفاده از بیمه بدنه بین مشتریان جا بیفتد؛ کما اینکه سایر رشته‌ها همچون آسانسور، آتش‌سوزی، تصادف و… را نیز به صورت آنلاین پوشش می‌دهیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: درحال حاضر شاهد مقابله صنعت بیمه با استارتاپ‌ها هستیم. امروز شرکت‌های بیمه‌ای هستند که در هیچ‌یک از سایت‌های بیمه آنلاین نیستند و این موضوع، رقم‌ خوردن تعامل بین مشتری و شرکت بیمه را مشکل می‌کند. بیمه به عنوان صنعتی که قدمت بالایی در ایران دارد، در برابر آنلاین شدن مقاومت می‌کند و ما چالش‌های بسیاری با این موضوع داریم.

بیاتی همچنین گفت: ما در سال ۹۹ فیلتر شدن سایت‌های خرید بیمه را تجربه کردیم و شرکت‌ بیمه تصمیم گرفت کارگزاری‌های برخط را ایجاد بکند. با این وجود همچنان چیزی حدود ده درصد از بازار بیمه کشور آنلاین شده است‌ و هنوز راه زیادی را تا دسترسی مردم به این امکانات در پیش داریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور در صنعت بیمه بیان کرد: مشتری نیازی برای دریافت بیمه دارد که باید بتواند با توجه به این نیاز، بهترین انتخاب را داشته باشد. زیرساختی که ما برای عملیات انتخاب مشتری انجام می‌دهیم، در تمام دنیا متعارف و مرسوم است. همچنین بسیاری از بیمه‌نامه‌های ما برای باربری، حمل و نقل، کشتی‌رانی و صادرات و واردات و در تعامل با دنیا استفاده می‌شود و می‌توانیم این بیمه‌ها را در ایران نیز استفاده بکنیم.

علیرضا بیاتی اظهار داشت: ما امروز می‌خواهیم بهترین تجربه را برای مشتری بسازیم و برای ساختن این تجربه نیز از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. امروز ما به کسی که در صحنه تصادف در‌حال تصمیم‌گیری برای استفاده کردن از بیمه است، به صورت آنلاین مشاوره ‌می‌دهیم تا با خیال راحت از بیمه خود بهره ببرد. به این موضوع اعتقاد داریم که صنعت بیمه از ناآگاهی زیادی رنج می‌برد و در تلاش برای تکمیل این حلقه مفقوده هستیم.

انتهای پیام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *