مدیرعامل استودیو تات:بازار پر رونقِ بازی‌های ایرانی


مدیرعامل استودیو تات گفت: در حوزه نشر بازی‌ها در حال حاضر یکی از شرکت‌های برتر کشور هستیم و یکی از اهداف ما این است که بتوانیم در خاورمیانه جز پنج کشور برتر باشیم.

به گزارش روابط عمومی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی- علی‌ نادعلی‌زاده، مدیرعامل استودیو تات عنوان کرد: این استودیو ۱۳ سال است که در حوزه نرم‌افزار و بازی‌های موبایلی فعالیت می‌کند و چندین بازی نیز تولید کرده است.

وی افزود: در چهارسال اخیر علاوه بر تولید بازی، ناشر بازی‌های موبایلی نیز بوده‌ایم و تعدادی از بازی‌های منتشر شده اکنون آمار بیش از ده میلیون نصب در سراسر جهان را دارد. همچنین در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز فروش داشته‌ایم.

نادعلی‌زاده ادامه داد: بازی نسبت به سایر خدمات استارتاپی قابلیت‌های صادراتی بیشتری دارد؛ به این علت که سرعت رشد و بازار بسیاری از استارتاپ‌ها در داخل کشور بیشتر است. اما بازی به عنوان یک کالای مصرفی دیجیتال، با ترجمه و بومی‌سازی می‌تواند در کنار محصولات دیگر مورد استفاده کاربران قرار بگیرد. بنابراین بازار جدی‌تری خارج از کشور دارد و بسیاری از استودیوهای ایرانی درحال ورود به این بازار هستند.

وی همچنین افزود: مهندسین و متخصصینی که در ایران فعالیت می‌کنند در این رشته بزرگترین مزیت محسوب می‌شوند و می‌توان بر اساس این ظرفیت‌ها پیشروی کرد. از طرفی ضعف‌هایی همچون نبود رشته دانشگاهی و آموزش‌های تخصصی در این زمینه وجود دارد. همچنین با مهاجرت بسیاری از نیروهای باتجربه روبرو هستیم و این به معنای کاهش حجم اندوخته‌های ما در این حوزه است. در مجموع با توجه به تفاوت نرخ ارز و بسیاری از مسائل اینچنینی، تولید این محصول در کشور به صرفه‌تر است.

نادعلی‌زاده بیان کرد: در حوزه نشر بازی‌ها در حال حاضر یکی از شرکت‌های برتر کشور هستیم و یکی از اهداف ما این است که بتوانیم در حوزه خاورمیانه نیز به اعداد و ارقام قابل رقابت برسیم و جز پنج‌ شرکت برتر باشیم. همچنین از دیگر اهداف ما این است که فروش خود را در کشورهای آمریکایی و اروپایی دوبرابر کنیم.

انتهای پیام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *