محرم در آینه آیین ها


محرم در فرهنگ اسلامی یک تاریخ زنده است و آیین های ناب مذهبی آن با نشانه هایی از انسانیت و وجدان در آمیخته است. در این راستا پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی روز چهارشنبه  4 مرداد ماه مراسمی با عنوان محرم در آینه آیین ها در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، رویداد محرم آینه آیین ها روز چهارشنبه 4 مرداد ماه  با حضور و سخنرانی دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو، دبیر شورای هنر و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی، دکتر سهیل محمودی پژوهشگر و نویسنده با محورهای “سیر تحول مرثیه خانی و مرثیه سرایی در ایران”، “محرم و گردشگری آئینی” ، “آیین های محرم در محافل و مجالس تهران” در سالن همایش های دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می شود.گفتنی است، این رویداد در ابعاد مختلف، ظرفیت لازم برای معرفی واقعه بزرگ تاریخی کربلا را داراست.

 در مجموعه ظرفیت های فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی رویداد محرم در آینه آیین ها، بحث هنر و ارتباط آیین های هنری این ابر رویداد می تواند مورد توجه قرار بگیرد. همچنین از زاویه دیگر هنر، این اتفاق مهم تاریخی می تواند قابل شناسایی هرچه بیشتر و عرضه آن به نسل حاضر باشد از اینرو سخنرانان در این رویداد از زوایایی مختلف به این موضوع مهم خواهند پرداخت.همچنین، این برنامه در فضایی کاملا معنوی و روحانی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می شود که حضور اصحاب فرهنگ و هنر و اساتید و دانشجویان در مراسم بر غنای آن می افزاید.

امید است این برنامه دریچه دیگری برای معرفی این ابر رویداد بزرگ به دوستدار و علاقمند این حرکت بزرگ تاثیرگذار اجتماعی باشد.رویداد محرم آینه آیین ها روز چهارشنبه 4 مردادماه ساعت 10-12 در سالن همایش های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری های  نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *