افق‌های روشنی در انتظار صنایع خلاق و دانش بنیان است


محمدحسین ایمانی خوشخو گفت: «در نمایشگاه دستاوردها و ظرفیت‌های شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو تفاهم‌نامه با استاندار‌های استان سمنان و مرکزی برای تاسیس دو پردیس جدید استانی منعقد شد و انشالله در سال ۱۴۰۲ حداقل ۶ پردیس استانی پارک در سطح کشور ایجاد می شود.

رئیس پارک علوم و فناوری‌های نرم وصنایع فرهنگی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا  ضمن ابراز امیدواری در خصوص آینده صنایع خلاق و فناوری های نرم اظهار داشت: «صنایع خلاق کمترین نیاز به منابع خارجی دارند و صرفا با تکیه به منابع داخلی و انسانی ایرانی تولید می‌شود. ما در دنیا در این حوزه دارای مزیت هستیم. همه این‌ها سبب می‌شود که ما آینده خوبی را برای این شرکت‌های دانش‌بنیان ببینیم.»
وی  با تشریح برنامه نمایشگاه سه روزه دستاوردها و ظرفیت‌های شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، بیان کرد: «طی این سه روز میزبان میهمانان عالی‌رتبه‌ای از نهادها و دستگاه های مختلف سیاست‌گذاری و فرهنگی بوده‌ایم و این استقبال نشان می دهد ما باید به حوزه فرهنگی و خلاق بیشتر بپردازیم تا بتوانیم از این طریق به صدور فرهنگ و تمدن کشور کمک کنیم.

وی در ادامه این گفت و گو اظهار داشت: امسال حدود ۶۰ شرکت و محصول را برای حضور در نمایشگاه انتخاب کرده‌ایم و خوشحالم که اعلام کنم صنایع فرهنگی ایرانی در مسیر رشد و توسعه قراردارند و بازارهای جهان منتظر ارائه محصولات فرهنگی ما هستند.

رئیس پارک علوم و فناوری‌های نرم وصنایع فرهنگی بیان کرد: در این نمایشگاه مقدمات لازم برای راه‌اندازی پردیس‌های ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی استان‌های مرکزی و سمنان امضا شد و درباره استان‌های لرستان، اردبیل یزد و گلستان نیز مقدمات آن در حال فراهم شدن است تا جهاددانشگاهی بتواند در گستره ملی نیز در حوزه فرهنگی و صنایع خلاق نقش‌آفرینی کند.

ایمانی خوش‌خو گفت: در این نمایشگاه دو نشست تخصصی و یک رویداد با موضوعات پویا نمایی و جذب سرمایه شرکت های دانش بنیان و خلاق برگزار شد که مورد استقبال خیلی خوب فعالان این عرصه قرار گرفت.

وی انعقاد تفاهم نامه پارک و اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر را از دیگر برنامه های نمایشگاه عنوان کرد و گفت: این تفاهم نامه برای توسعه همکاری ها و فعالیت های مشترک آموزشی و پژوهشی و حمایت از کسب و کارهای نوین در حوزه طراحی طلا و جواهرات و بهره گیری از ظرفیت های علمی، آموزشی و کاربردی متقابل، ‌بین رییس پارک و رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر و سنگ های قیمتی منعقد و به امضا رسید.

وی ویژگی شاخص این نمایشگاه نسبت‌ به سالهای گذشته را محصول‌محوری بعنوان کرد و گفت: ما شاهد حضور شرکت‌هایی هستیم که ایده‌های خود را تولید کرده و به محصول‌هایی که عرضه و صادر می‌شوند بدل کرده‌اند.

ایمانی خوش‌خو افزود: «به نظر می‌رسد که چنین نمایشگاهی افق دید مسئولان را نسبت به صنایع خلاق و فرهنگی بازتر می‌کند و باعث می‌شود در تصمیم‌گیری‌های خود سهم صنایع خلاق را در نظر بگیرند.»
وی در پایان در مورد برنامه های آینده پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، گفت: «پارک علوم و فناوری‌های نرم رو به جلو حرکت می‌کند و برای بحث صادرات برنامه‌ریزی‌هایی را دارد که بتواند «دهکده صنایع خلاق» را در سال جاری تاسیس کند. این طرح یکی از ظرفیت‌های بزرگ در کشور و نشان‌دهنده‌ی توانمندی‌های کشور ماست و می‌تواند یک سایت گردشگری برای گردشگران باشد. باید با سرعت به سمت روزی که جایگاه صنایع خلاق در کشور ما تثبیت شده باشد برویم.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *